Saturday, September 20, 2008

PELBAGAI BANTUAN UNTUK GOLONGAN KURANG BERNASIB BAIK


TAWAU 20 Sept - Kerajaan tidak pernah mengabaikan kepentingan masyarakat kurang bernasib baik di negara ini, malah menyediakan pelbagai bentuk bantuan dan sumbangan bagi meringankan bebanan yang ditanggung oleh mereka.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sebatik, Tuan Haji Abd. Muis Haji Picho berkata, bersempena dengan bulan Ramadan ini juga, bantuan yang sama turut disediakan khasnya kepada golongan kurang bernasib baik seperti anak yatim, balu, warga emas dan sebagainya.

Justeru, masyarakat tidak harus mudah terpedaya dengan dakyah-dakyah yang menyatakan kerajaan mengabaikan kepentingan golongan berkenaan kerana perkara itu ujarnya adalah sesuatu yang tidak benar.

Bagaimanapun, beliau berharap masyarakat mahupun badan-badan korporat akan turut tampil menghulurkan sumbangan agar golongan yang terlibat berpeluang untuk hidup sama seperti orang lain.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Penyampaian Sumbangan kepada lebih 80 anak yatim yang terdiri daripada murid-murid SK Bandar Tawau di sini.

Menyentuh program tersebut, Muis melahirkan penghargaannya kepada semua pihak yang telah menyumbang bagi menjayakan program berkenaan.

Beliau berharap amalan sedemikian hanya dilakukan pada bulan Ramadan, tetapi juga pada bulan-bulan yang lain.

Hadir sama ialah Pemimpin Kemajuan Rakyat (PKR) Sebatik Zakaria Sulaiman.

No comments: