Tuesday, August 5, 2008

HARGAI ERTI KATA KEMERDEKAAN SEBENAR

TAWAU 5 Ogos - Masyarakat diingatkan supaya menghargai erti kata sebenar kemerdekaan negara serta menolak dakyah-dakyah yang boleh membawa kepada perpecahan.

Ahli Dewan Undangan Negeri N.60 Sebatik Haji Abdul Muis Haji Picho berkata, jika masyarakat tidak memandang serius perkara itu, dikhuatiri segala nikmat yang dirasai kini tidak dapat dipertahankan untuk selama-lamanya.

Justeru itu katanya, setiap masyarakat haruslah memainkan peranan, khasnya untuk memperkukuhkan lagi kesejahteraan dan perpaduan, yang telahpun terjalin sejak sekian lama.

"Jangan kita biarkan mana-mana pihak mengganggu-gugat negara kita. Kita harus bersatu-hati memastikan negara terus maju ke hadapan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Program Pentarama anjuran Jabatan Penerangan di Gerakan Daya Wawasan Merotai Besar di sini.

Dalam pada itu, beliau menasihatkan masyarakat supaya bijak menilai segala isu atau tohmahan yang sering dilemparkan kepada kerajaan, akhir-akhir ini.

Perlu disedari ujarnya, kerajaan sentiasa melakukan yang terbaik untuk rakyat dan ianya telahpun terbukti sejak berpuluh tahun dahulu.

Oleh itu ujarnya, rakyat hendaklah pula terus menyokong kerajaan agar lebih banyak agenda-agenda pembangunan dapat dilaksanakan dengan berjaya.

Hadir sama pada majlis itu ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Merotai, Pang Yuk Ming.

No comments: